Vi vil helst handle rundt om hjørnet
Danskerne gider ikke køre langt efter deres dagligvarer. Tre ud af fire danskere vælger dagligvarebutik efter, om den ligger tæt på enten arbejdet eller hjemmet.
I en spørgeundersøgelse afdækker FDB Analyse danskernes holdninger til valg af dagligvarebutik, og i analysen deltager kunder i alle kæder. I analysen har deltaget 1.009 forbrugere.
Analysen viser, at 74 procent af danskerne vælger indkøbssted ud fra, at det skal være bekvemt at nå fra arbejdet eller hjemmet. To andre forhold, der er vigtige for vores valg, er, at priserne er i orden, og at man kan finde de varer, man ønsker at købe.
Analysechef Lars Aarup, FDB Analyse, sammenfatter de forhold, der er vigtige i vores valg af dagligvarebutik:
– De fire vigtigste grunde til vores valg af dagligvarebutik er, at den er tæt på, at prisen er i orden, at du kan få den vare, du vil have, og at der er mulighed for at parkere.
Læs Dansk Handelsblad lørdag 5. maj